Annonser från BloggPartner

Marmor

Snart ska Dominic gå och sova. Inte för att han verkar ha förstått det själv. För tillfället står han och gör pruttljud på min arm och är lite lagomt urgullig.

Tänkte börja slänga in lite bilder på jätteprojektet vi fick sätta igång med efter bara någon vecka på skolan. En golvsättning i marmor.


Carraramarmor. Sjukt svårt att fatta hur den ska målas.


Här är grunden någorlunda klar. Dags då att tejpa upp för Kålmårdsmarmorn. Två år studielån, men jag kommer i alla fall lära mig tejpa rakt! =)

Allt vi gör på skolan mållas med torrpigment på plastfilm. Oftast brukar vi måla på ytor som är ungefär 90x120. Den här är dock hela 200x120. Det känns mäktigt vill jag lova!

Fler bilder kommer senare!

Besvärjelser
Mäster: Ellen

Fett coolt! :)

2011-11-01 @ 21:37:28

Något att säga?:

Vid pennan sitter:
Trolla

Skicka brevduvan hit: (publiceras ej)

Knacka på hos mig:



Trackback
Annonser från BloggPartner

Annonser från BloggPartner