Annonser från BloggPartner

Ett annorlunda prov

Fick tillbaka mitt prov i samhälls idag.
Det gick faktiskt bra, det hade kunnat gå bättre, men jag är ändå rätt nöjd.

Jag var ganska trött och less när jag skrev det (satt kvar efter skolan innan lovet för att hinna skriva det) och då är ju inte riktigt koncentrationen på topp.
Minns att jag blev förbannad på en fråga som jag inte förstod och till slut skrev jag bara nånting. Nu fick jag äntligen läsa igenom vad jag hade skrivit...

Frågan bestod i att man skulle redogöra orsakerna till konflikten 'västvärlden mot terrorismen' UTAN att ta med de religiösa orsakerna.

Jag blev lite pissed eftersom att det nästan bara finns religiösa orsaker, men tillslut skrev jag så här:
"En stor politisk orsak har slips och kostym och kallar sig Bush.
Pengagalna politiker med maktbegär har väl på sätt och vis alltid stått bakom många krig och konflikter genom tiderna. I USA finns det personifierat och tar sig i uttryck i ett förklätt 'krig' mot terrorismen. Elelr för att använda klarspråk; i sin portföljformade fantasivärld grinar Bush efter oljan och pengarna den ger, men lär av Hitler och får med sig folket med hjälp av terrorpropaganda som är lika tunn som utspädd buljong."

Och se på fan, 3 av 5 möjliga poäng skrapade jag ihop, samman med lite festliga komentarer...

Besvärjelser

Något att säga?:

Vid pennan sitter:
Trolla

Skicka brevduvan hit: (publiceras ej)

Knacka på hos mig:



Trackback
Annonser från BloggPartner

Annonser från BloggPartner